• ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
  • H-P 9:00 - 17:00
  • +36-20/779-19-24
  • +36-1/696-0445
  • info@parfumcenter.hu

A magassarkú atyja, Charles Jourdan


A francia cipőmágus, Charles Jourdan 1883-ban született Párizsban. Első üzletét a francia cipőgyártó régióban, Romansban, a Drome régióban nyitotta meg. Jourdan folyamatosan építgette vállalkozását, majd a fiai csatlakozásával családi céget alakított ki. A fiúk frissítő hullámot hoztak a társaság számára, hiszen nem sokkal munkába állásuk után, megnyitották az első Charles Jourdan cipőüzletet Párizsban és terjeszkedni kezdtek az Egyesül Királyságban is. Közös munkába fogtak a Christian Diorral és megállapodtak egy új design kialakításában.

A Charles Jourdan vállalkozás az évek során szem előtt tartotta, hogy cipői mindig kövessék az aktuális divatot. Nagy figyelmet fordítottak az innovációra, annak érdekében, hogy márkájuk folyamatosan a divatszakma élén járjon. 1960-tól Charles Jourdan a marketing terén is újított. A híres szürrealista fotós, Guy Bordin segítségével olyan avant-garde fényképek születettek, melyek más megvilágításba helyezték a cipők reklámozását.

1975-re a Charles Jourdan márka megjelent a kifutókon is, a fő irányvonalat mégis inkább a cipők képviselték. Akkoriban minden nő, aki a Studio 54-be járt szórakozni New Yorkban, vagy a Café Flore táncparkettjén ropta Párizsban, mind Charles Jourdan cipőt viselt.

1976-ban évvel később a márka nevét viselő Charles Jourdan meghalt, és fiai vették át a cég teljes vezetését. Fia, Roland Jourdan irányításával a vállalkozás eljutott a Európa több városába és a tengerentúlra is.

Charles Jourdan cipői követték a hagyományos formákat, és időtálló anyaguknak köszönhetően sokáig hordhatóak maradtak. Az aktuális trendeknek megfelelően folyamatosan változtak a cipők, ám mindig megtartották ez eredeti Charles Jourdan stílust. A lábbelik között megtaláljuk az egyszerű magas sarkút ugyanúgy, mint a manapság reneszánszát élő magas talpú szandált is. Charles Jourdan a cipők mellett hozzá való táskákat is készít, így egésszé téve egy összeállítást. Anyagában merészen ötvözi a színeket és a különböző állatmintákat, bátran használ fényes anyagokat. A csíkok és vonalak alkalmazása is jellemző Charles Jourdan cipőire, ezzel hangsúlyozva a márka kreatív vonalát.

A divatszakmában már bevált szokás lett a ruhák vagy cipők készítése mellett a parfümök gyártása is. Több márka szolgál például a parfümök sikerére, melyek a már befutott márkák neveit viselik. Így volt ezzel Charles Jourdan is. A 2004-ben nyilvánosságra került Charles Jourdan the Parfum illatkollekció a hölgyek részére készült friss, virágos – gyümölcsös parfüm volt.

A nőies aroma mögött a mangó és a barack édes találkozása húzódik. A parfümben megtaláljuk az írisz, a szantálfa és a pacsuli esszenciáját is. Ami igazán különlegesség teszi azonban a Charles Jourdan the Parfum parfümöt az a kávé illata, mely tradicionális parfümmé varázsolja az illatanyagot. A parfüm futurisztikus külleme kellemes harmóniát alkot a parfümhöz használt alapanyagokkal.