• ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
  • H-P 9:00 - 17:00
  • +36-20/779-19-24
  • +36-1/696-0445
  • info@parfumcenter.hu

Kenzo, hagyomány követően trendi


A Kenzo márka szülőatyja a japán Kenzo Takada, aki érdeklődését a divat és a parfümök iránt lánytestvéreinek divatújságjait lapozgatva szerezte. 1939-ben született tervező egyike volt az első férfitanítványoknak a tokiói Bunka Fashion College-ban. Szülei nem támogatták karriertörekvéseiben, ezért tanulmányai saját magának kellett finanszíroznia.

Az iskola befejezése után Párizs felé vette az irányt, ahol 1970-ben megnyitotta első butikját, a Jungle Jap-et. Sajátos stílusával nyomban magára vonta a divatvilág figyelmét. Kenzo Takada elvarázsolta a közönséget eredetiségével, a különböző kultúrák, a természet és a színek ötvözésével. Szenvedélyes utazóként bejárta az egész Földet, élményei erőteljesen befolyásolták kollekcióit is.

 Az 70-es évek elismeréseit követően a 80-as években bemutatta férfi, női és gyermek kollekcióit is, mielőtt 1987-ben megalapította volna a KENZO PARFUMS-t, amelynek első parfümje, Ca Sent Beau egyből sikert aratott a nagyközönség körében. A Kenzo Parfums az utóbbi évtizedekben olyan úttörő illatokat alkotott meg, mint a Flower by Kenzo, Kenzo Amour és a L'eau Par Kenzo Pour Femme. Világhírnevet minden bizonnyal a Flower by Kenzo parfüme hozta meg neki, hiszen mai napig az eladási listák élén áll. A Kenzo parfümöt viola és a rózsa mellett vanília és fehér pézsma aromája teszi határozottá. Mivel azonban virágos, nem túl uralkodó: finom, púderes illatát csak egészen közelről lehet érezni.

A divatházat 1993-ban felvásárolta az LVMH. Ez a francia cég tulajdonosa több parfümmel és luxuscikkel foglalkozó vállalatnak is, mint például a Fendi vagy a Louis Vuitton. Kenzo Takada 1999-ben vonult vissza a tervezéstől, a márka kreatív igazgatója Patrick Guedj lett. A Kenzo öltözékeinél mindig is érzékelhető volt egy kis népies hatás, valamint a színek és minták keverése, amit nem sok divatház tud ilyen professzionális és folyton megújuló módon gyakorolni.